AMCWAS

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
 

Topic: Doggyluvuh's World :o

Post Info
Former Project Leader
Status: Offline
Posts: 339
Date:
Doggyluvuh's World :o
Permalink   
 

Nicely done! It reminded me of this pic I saw a few days ago-
(The link makes more sense than just the pic).
http://imgur.com/r/Minecraft/1ffPN



-- Edited by Wartower9 on Sunday 22nd of July 2012 04:18:57 AM

__________________
Wartower9- Warring between Towers for awhile now.
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
Looking good so far!

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Thanks guys for all your support!
Gilbert@ idk why i used glass blocks lol.

Day@ Thanks!

Wartower@ Yeah wartower it does look similar :P

__________________
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Update! I finished my small jungle village :P

Spoiler


Ok note: I tried spoilers! Did it work?

Another note: I know the houses look like from the npc villages lol.... :P



__________________
Former Project Leader
Status: Offline
Posts: 339
Date:
Permalink   
 
Spoilers work.

Roger the Pig is awesome.

And the village is coming along nicely! The houses look awesome.

__________________
Wartower9- Warring between Towers for awhile now.
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
I like the look of vanilla structures, so no worries about building NPC village huts. Looking good! Roger the jungle pig looks quite at home in his nest of leaves, lol. Cute name. XD But wow you built that fast! Or it seems fast. Do you have any plans to put actual villagers up there? That would be cool.

(hey doggy, if you can get your friend to help you with screenshots, do it! maybe when you get back from vacation...if he can mod a mac, he should definitely be able to at least find your minecraft folder and put it on your desktop so you can find it easily :P)



__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

Ooh, I like the idea of the houses being on top of the trees! I don't think I've ever seen that before. 

And that jungle looks familiar. I think my house may be right near there, actually. Haha.

A name for the village? I think Tanner sounds awesome for that village. ;D



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Thanks guys for all your ideas!

Wartower@ Roger is a name from guess what? My favorite character in a tv show! XD lol. And yeah i only wanted a small one so im gonna take a break from it and then make it much bigger! :D

Daydrifter@ lolz, in the end my causins freind did it for me. lol..... And i dont live near my causin or the freind so it may take a while =o.

Gilbert@ U havent? huh, well at any rate its fun lol. Hmmmm yeah idk lol for the name =P.

so as i said im not trying to make a big village, so im gonna do some other things and then get back to this. My next project is a base in the nether, and since i barley (bad spelling LOL) started, i have nothing to really update with except for the fact that im killing a mountain lol.....



__________________
Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

A base in the nether? Sounds interesting! 

And killing a mountain. That sounds rather, umm, dangerous. Haha. 



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
You kill that mountain good! Though that sounds like a task easier done with lots of TNT.

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Yeah! I tried using TNT, but i wanted the land to be smooth so it didnt work well lol.
at any rate i finished! I wanted a "nether oasis" sooooooo yeah lol i put a desert and forest biome into the nether and then blocked it off from the rest of the nether with cobble :P

Spoiler



Note: There are 4 zombie pigmen there, should i kill them or call them the villagers of the "oasis"?

__________________
Former Project Leader
Status: Offline
Posts: 339
Date:
Permalink   
 
That looks pretty damn awesome. Good job!

Hmm... They might despawn.

__________________
Wartower9- Warring between Towers for awhile now.
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
That's cool! It always looks neat when someone puts overworld stuff into the Nether.

Kill the pigmen, maybe you'll get a gold sword lol.

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

Ooh, I like that desert. Pretty awesome!

And you should definitely kill the pigmen, but do it indirectly by making some sort of Rube Goldberg machine. *Nods. 



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Thanks you guys!
So yeah lol ill kill the pigmen :P.

I have done some building and mineing and would update my thread but because of trouble with my computer ill do it later lol....
(That and laziness :P)

However i have done a lot of mineing and doubled or tripled all my ores :D yay!!

__________________
Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

Haha. Laziness? Is being out of school starting to affect you? ;D

Doubling and tripling your ores? Wow!

Can't wait until you get unlazy and post some updates. =P Hahaha.



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
How dare you be lazy! I demand an update with pictures, sir!

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
lol gilbert! Its true!

Anyway heres a update:

Spoiler


So yeah! What do you guys think?

__________________
Former Project Leader
Status: Offline
Posts: 339
Date:
Permalink   
 
It all looks awesome.
If I was to be picky, I would complain that the enchantment room is off-center to the room, but everything looks great!

__________________
Wartower9- Warring between Towers for awhile now.
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Thanks wartower!
lol yeah i guess it is!



__________________
Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

Oooh, I like the mining colony idea. Really cool. Are you going to make the whole flooring of the colony stone or leave parts of it as grass like it is now?

I'm thinking you have plenty of materials to make a tree house with. Haha. Planning on it to be massive? ^_^



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
Mining colony, great idea! Stealing that.

Can't wait to see that tree house in production. :)

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
@Gilbert, im gonna leave it how it is!
lol im taking a break from the tree so i along with the rest of you lot, im waiting for 1.3! lol....

@daydrifter, I can't wait to see your better and awesomer looking colony lol!
You'll have to wait a while :P

__________________
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
1.3 IS HERE! :D

__________________
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
ER MAH GERD IT'S HERE! Yes. Yes it is.

Updates? :3



__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

Hurray! Tree, please?



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
Sorry for the lack of updates i have had no internet connection and 1.3 was reverted..... So I will be having a update! Again sorrry for the lack of updates lol...

__________________
Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 123
Date:
Permalink   
 
I will be doing less updates becuase i have other things, but here is a update lol:

Spoiler


__________________
Senior Miner
Status: Offline
Posts: 606
Date:
Permalink   
 

You don't need a pretty house for continuous mining. Haha. Shoot, you don't even need a house. ^_^ An underground base is a good idea.



__________________

Reminder #1 - Don't forget about Earthcraft.

Veteran Miner
Status: Offline
Posts: 486
Date:
Permalink   
 
Underground base!

How's your luck with emeralds so far?

__________________

~*~ My AMCWAS Album ~*~

 
«First  <  1 2 3 4  >  Last»  | Page of 4  sorted by
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard